Veghel, januari 2024

FEESTELIJK JUBILEUMJAAR TAFELTENNISVERENIGING TTCV

De Veghelse tafeltennisvereniging TTCV bestaat dit jaar 60 jaar en wil hier het komende jaar met allerlei activiteiten regelmatig aandacht aan besteden.
TTCV is de afgelopen 60 jaar op vele plekken in Veghel gehuisvest geweest. Steeds meldden zich nieuwe leden aan, als competitiespeler, recreant, mindervalide of bij het vitaliteitsprogramma om deze mooie sport en activiteiten te komen beoefenen. TTCV groeide zo uit tot een toonaangevende grote tafeltennisvereniging in de regio met ca. 150 leden, die in competitieverband op hoog niveau presteert en daarnaast ook mogelijkheden biedt voor Fifty-fit en de mindervaliden binnen onze club.
Nu heeft TTCV alweer jarenlang de beschikking over een eigen tafeltenniszaal op het Prins Willem Alexander Sportpark. Vanuit deze locatie worden in dit jubileumjaar meerdere activiteiten ondernomen die zich vooral zullen toespitsen op onze leden, oud-leden, sponsoren, e.d. Daarnaast zal er tijdens de receptie een demonstratiewedstrijd worden gespeeld waarvoor wij Bettine Vriesekoop mogen verwachten en wordt de gemeente Meierijstad gevraagd om de Burgemeester en/of wethouder sportzaken te mogen verwelkomen.
Het programma van activiteiten zal door het hele jubileumjaar in 2024 plaatsvinden.

TTCV (TafelTennisClub Veghel) 60 jaar jong!

Een uiterst rijke historie, opmerkelijke sportieve prestaties door de jaren heen, bezitter van een prachtige eígen accommodatie, gezegend met een voor tafeltennisbegrippen groot aantal leden, oftewel: een springlevend TTCV! De Veghelse tafeltennisclub kijkt in 2024 ‘éventjes’ terug richting 60 jaar historie, viert dat natuurlijk uitgebreid, om vervolgens weer volle kracht richting toekomst op te stomen.

Wie op het PWA sportpark in Veghel de naast het Zwijsen College gelegen tafeltennishal van TTCV binnenloopt begrijpt bovenstaand optimisme direct. Dat het met ‘bloed, zweet en tranen’ gepaard ging snap je pas als je de accommodatie-zwerftocht bekijkt die de club vóór die tijd maakte

In 1964 organiseerde een handvol tafeltennisliefhebbers in ‘Concertzaal Van Berkel’ (Gasthuisstraat) een toernooi. Doel: een club oprichten die wél zou blijven bestaan. Eerder (1950) ontstond namelijk TTV Veghel, maar dat sneuvelde in 1961. De nieuwe TafelTennisClub Veghel (TTCV) vertrok na Van Berkel via gymzaal Aloysiusschool (nu Broedershof) naar zaal Hutten (nu Gossimijne). Toen naar de Microhal in Veghel-Zuid (Veghels eerste sporthal). Vandaar naar gymzaal Bernadetteschool, waar het eerste plan rijpte voor een eigen home. Een hal van Groothandel van Eerd aan de Rijksweg (voorheen Hypro Sport) kon worden gehuurd. Daar werd een eerste ‘eigen’ home gerealiseerd. TTCV werd vervolgens éven verrast door de enorme groei van eigenaar Jumbo. Opníeuw verhuizen dus. Ditmaal ging men voor niets minder dan een gehéél eigen accommodatie. De huidige, op het PWA sportpark. Een pláátje!

In die 60 jaar heeft TTCV álle niveaus in Nederland bespeeld. Zowel bij de senioren als de jeugd. ‘Niveau-golfbewegingen’ gingen nooit ten koste van het aantal leden of sfeer binnen de hechte club die met een kleine 150 leden tot de grotere tafeltennisverenigingen van Nederland behoort. Uiterst stabiel, steeds langdurig gesponsord door bedrijven die hun naam aan de club verbonden. Slechts 3 hoofdsponsors in 60 jaar tijd! Rath & Co, Nedlin en (tot onlangs) Van Herwaarden Interieurs. Nummer 4 mag zich melden…

TTCV is diep geworteld in de Veghelse sportsamenleving. Jong en oud kan er tafeltennis komen leren en spelen. Zelfs tot op zeer hoge leeftijd. Overdag en ’s avonds. Gewoon even binnenlopen is TTCV’s devies. Gratis ‘meedraaien’ om te kijken of de sport tafeltennis iets voor je is, vinden we vanzelfsprekend.

Tot ziens bij het 60 jaar jonge TTCV!