Verlies TTCV kleine tegenvaller zonder gevolgen
Zonder dat het grote invloed heeft op haar positie op de ranglijst, moest TTCV
afgelopen zaterdag een nederlaag tegen het laag geklasseerde Alexandria ’66
slikken. In de heenwedstrijd was het al een hele klus geweest om de
Rotterdammers goed partij te geven. In deze thuiswedstrijd bleek het niet anders. Ook dit keer werd TTCV geconfronteerd met ‘materiaalspelers’ die de Veghelse tafeltennissers soms tot lichte wanhoop brachten. Het was vooral de wilskracht en vastberadenheid waarmee TTCV voldoende punten wist te scoren om de veilige plek te handhaven. Dit keer waren het Maarten van Grinsven en Gerald van Berkel die elk tweemaal winst (uit 3 partijen) behaalden, terwijl Alexandra Cano en Daan Hamstra ieder ook een belangrijk punt konden bijdragen. Met een 6-6 stand op het scorebord werd het afsluitende dubbelspel beslissend voor winst of verlies. Helaas bleek voor het duo van Grinsven – Hamstra al snel dat de koek op was, zodat de eindwinst meeging naar Rotterdam. Komende zaterdag speelt TTCV alweer de voorlaatste en tevens haar laatste thuiswedstrijd tegen SKF uit Veenendaal. De supporters vertrouwen erop dat ook dit keer voldoende punten worden gehaald om zeker te zijn van handhaving in de landelijke 3 e divisie. Aanvang: zaterdag 13 april om 14.30 uur in het Tafeltenniscentrum op het Prins Willem Alexander sportpark.

TTCV 2 (verslag van Han):

Zoals ook eerder tegen Megacles het geval was, werd er ook tegen Brunssum, na een fikse nederlaag in de uitwedstrijd, thuis een dikke overwinning behaald. Na een 0-2 achterstand, Han verslikte zich wederom in de sterke jongeling Martin en Marcel had geen antwoord op het materiaal van Lars, werd er snel orde op zaken gesteld. Jef had weinig moeite mat Daan en met speels gemak wonnen Han en Jef het dubbel. Marcel en Han zetten Martin en Daan gemakkelijk opzij en Jef troefde, na een lastige start in de 1e game, Lars alsnog eenvoudig af: 5-2. Marcel en Jef pakten in de 3 games hun laatste partij terwijl Han er, net zoals Jef, even in moest komen tegen Lars maar alsnog de definitieve 8-2 overwinning als eindstand kon laten noteren.

TTCV 3 (verslag van Mark):

Verslag TTCV 3 – De Meppers 1

Afgelopen vrijdag in een geweldige ambiance door de vele supporters trad TTCV 3 aan tegen De Meppers. Mark, Ton en Zoltan hadden er zin in, en waren gebrand op een goed resultaat. Mark trapte af en kon redelijk tegenstand bieden tegen de kopman Ben, echter moest hij buigen in 4-sets. Zoltan begon tegen Wietse die in een goede vorm verkeerde en in 4 sets Zoltan te pakken nam. Dus waren we zoals zo vaak toch weer aangewezen op Ton, onze topper. Tegen een sterk spelde Iris moest Ton wel hard werken, maar ook dat kan hij. Meteen hierna mocht Ton samen met Zoltan ook aantreden in de dubbel, een onverslaanbaar duo. Het werd wel een spannende pot, maar de vijfde set was overtuigend 11-5, en dus stond er als tussenstand 2-2 op het bord. Zoltan speelde een top partij tegen kopman Ben, en wist hem in 3 sets te pakken, super knap. Mark mocht nu aantreden tegen Iris, en trok na vijf heeeeeele lange sets aan het kortste eind. Ton maakte gehakt van Wietse in 3-sets, met de laatste 11-0. Zoltan pakte in een knappe wedstrijd revanche op Iris door ook in 3 sets te winnen. In Ton zijn laatste wedstrijd moest hij wederom vechten tegen de materiaalspeler Ben, maar door consequent te spelen, bracht hij ook deze pot over de streep. Mark zou in de laatste wedstrijd het onderling verschil een dikke plus kunnen geven, maar de vorm van Mark laat helaas wat te wensen over. Eindstand 6-4

TTCV 4 (verslag van Thijs):
TTCV 4 ontving vrijdagavond het 3e team van Return Oss. De Ossenaren stonden op een gedeelde 1 plaats, en speelden in hun sterkste samenstelling. In de uitwedstrijd was er met 7-3 van verloren, maar deze wedstrijd zou anders verlopen. Thijs begon en verloor zijn 1e wedstrijd in 4 games van Pierre. (0-1 )Hassan won knap van materiaalspeler Peter in 4 games. (1-1) Maarten volgde het goede voorbeeld en won in 4 games van Twan. (2-1) Thijs en Hassan sleepte de dubbel in 5 games binnen. (3-1) Hassan verloor hierna van Pierre in 3 games. (3-2) Thijs won hierna in 4 games van Twan en verdubbelde zo de voorsprong (4-2) Maarten won hierna knap in 5 games van Peter na een 1-2 achterstand. (5-2) Hassan verloor hierna in 4 games van Twan. (5-3) Maarten wist ook zijn derde partij te winnen en stelde hiermee de overwinning zeker. Met sterk aanvallend spel liet hij Pierre kansloos (6-3) Thijs Maakte met zijn 1e overwinning op Peter de zege nog ruimer (7-3) Door deze onverwachte overwinning is het 4e nu opgeklommen naar de voorlopig veilige 4e plaats.

TTCV 5 (geen verslag ontvangen):

TTCV 5 - ASIO 2
Uitslag 5 - 5

TTCV 6 (geen verslag ontvangen):

TTCV 6 - OTTC 5
Uitslag 9 - 1

TTCV 7 (verslag van Han):

Tegen nummer 3 Return Oss 4 op de ranglijst was de start verre van slecht. Zo stond er na het dubbelspel een 2-2 op het scorebord. Nick kon geen vuist maken terwijl Luca en Wouter wel scherp genoeg waren om de overwinning binnen te halen. Het dubbel van Wouter en Luca ging met 13-15 verloren in de beslissende game. Tegen de sterke Osse kopman ging ook Wouter ten onder, Nick bleef puntloos na zijn 2e nederlaag. Luca kreeg tafeltennisles en moest kansloos toezien hoe de 2-5 op het scorebord tevoorschijn kwam. Wouter kon de schade enigszins beperken door het 3e Veghelse punt bij te schrijven. Luca pakte stiekem nog een gamepje tegen de kopman maar daar was ook alles mee gezegd. Met 3x 7-11 kon Nick de avond helaas geen mooi einde bezorgen. Einduitslag: 3-7.